środa, 14 listopada 2018

NOWA Gaggia Classic 2018/2019

Jeśli jeszcze nie wiecie to już wkrótce zobaczymy nową Gaggia Classic w kolejnej poprawionej odsłonie, w sumie po wydaniu Gaggia Classic 2 z roku 2015 wszystko może być tylko lepsze :) Zapraszam do lektury.























           Dwa dni temu na kanale YouTube Gaggia Milano ukazał się nowy film prezentujący przyszły ekspres który ukarze się w roku 2019r. Szczerze przyznam się że nie jestem na bieżąco z internetem i film zrobił ma mnie spore wrażenie.


Pokazuje on nam nowego Classica który znów odzyskał zawór trójdrożny i jest wyposażony w profesjonalną rurkę do spieniania mleka oraz całkowicie przebudowany panel. Nie oszukujmy się Gaggia Classic 2 z roku 2015 to jakaś porażka w środku znajdziemy grupę podobną lub nawet taką samą jak w plastikowej Gaggia Espresso Pure która została ubrana w ładną obudowę od Classica :/ Nie wiem co to miało na celu ale nawet chciałem kiedyś zrobić temat pod tytułem "Dlaczego nigdy nie kupię Gaggia Classic 2" Dlatego cieszę się na myśl o wydaniu Gaggia Classic 3 i to tak się cieszę że zapisałem się nawet do powiadomień na stronie Gaggia kiedy będzie ona dostępna. A tutaj macie link do strony https://www.gaggiadirect.com/gaggia-classic-2018.html# oraz info o nowej Gaggia możecie znaleźć też na stronie Gaggia Milano tutaj: https://www.gaggia.com/manual-machines/new-classic/
Na oficjalnych stronach niestety nie znajdziemy nic konkretnego, a mianowicie nie znajdziemy nic na temat nowej konstrukcji i co zostało w niej zastosowane czy zmienione. Musiałem zatem trochę przekopać czeluści internetu i znalazłem trochę niekomercyjnych zdjęć na jakimś forum :D

Tutaj dokopałem się zdjęć nowego ekspresu: https://www.espressoman.ro/forum/Thread-Gaggia-Classic-2019
Zdjęcia pochodzą z linku powyżej i nie są one mojego autorstwa.

Przekrój wnętrza nowej Gaggia

Hmmmm no i tutaj konkluzja, nowy czy stary gdyż ten przekrój wewnątrz pokazuje że nowy ekspres otrzyma stary bojler i uchwyt grupy ?

Ogólny zarys nowego ekspresu

Gaggia 2019 Strzałki pokazują co się zmieni.

Gaggia 2019 nowy front

Na poszczególnych grafikach możemy zobaczyć zmiany jakie czekają Gaggia Classic w nowej wersji, oj a zmieni się naprawdę wiele z tego co widać na zewnątrz.





Źródło: https://www.espressoman.ro/forum/Thread-Gaggia-Classic-2019

Powyżej kolejne zdjęcia nowego modelu pokazujące niestety nadal ekspres tylko z zewnątrz ale muszę przyznać że nowy design zachwyca bynajmniej mnie. No może ta gumka na rurce od zaworu trójdrożnego to jakaś taka hmmm no nie bardzo ale niech im będzie że coś zmienili dodając gumeczkę na rurkę aby sobie paluszków nie poparzyć :P

Gaggia 2019 uchwyt grupy oraz wylewka pary.

Źródło: https://www.espressoman.ro/forum/Thread-Gaggia-Classic-2019

Tutaj jestem trochę zawiedziony, nowy ekspres a stare flaki z znanego nam już ZnAl :/ Grupa pozostałą bez zmian, tak jak i dyfuzor oraz czarna uszczelka. Dyfuzor niestety wykonany z ZnAl a liczyłem na to że w końcu wszystko będzie z mosiądzu, chodź nie będzie problemów z częściami to jedyna zaleta. Nowa rurka pary ma też nowe mocowanie na zawleczkę z tego co widać po zdjęciu. Szkoda że producent nie zdecydował się fabrycznie na montowanie uszczelek Cafelat z silikonu.

Wylewka pary po zdemontowaniu końcówki.

Prezentuje się zacnie

Źródło: https://www.espressoman.ro/forum/Thread-Gaggia-Classic-2019

Wylewka pary jeszcze bardziej profesjonalna niż ta którą montujemy od Rancilio V1 w naszych ekspresach, jest wyposażona w dwa otwory do spieniania mleka a nie w jeden jak ta od Rancilio.

Gaggia 2019 wewnątrz

Źródło: https://www.espressoman.ro/forum/Thread-Gaggia-Classic-2019

Zdjęcie z góry ukazuje nam nowe wnętrze, pompa przemieściła się nieznacznie ku środkowi a przy samej ścianie jest jakaś elektronika sterująca ?? Bynajmniej tak mi się wydaję, może jest sterowanie pompą w trakcie spieniania mleka aby dopełniała wodę do bojlera.


Już wiem co to za elektronika, na filmie powyżej widać jak podczas włączania ekspresu przełącznik się cofa do pozycji wyjściowej a ekspres działa dalej. Oznacza to że przełącznik jest typu chwilowego i zwarcie styków następuje tylko w momencie przełączenia go na chwilę a resztą zajmuje się już elektronika. Aby obejrzeć film musicie przejść do strony Youtube gdyż nie można go obejrzeć w miniaturze.

Gaggia 2019 Bojler oraz podłączenie do bojlera

Tak dobrze widzicie, bojler ten sam od lat osiemdziesiątych :D Tutaj producent powrócił do swojej sprawdzonej konstrukcji chodź nie powiem liczyłem na to że jednak ekspres zostanie gruntowanie przebudowany. No i gdzie się podział regulowany OPV ?????

Gaggia 2019 nowa rurka pary z chromonikieliny zamiast miedzi, no w końcu.

O tym właśnie marzyłem, rurka pary wykonana z stali nierdzewnej a nie z miedzi która potrafiła się roznosić po ekspresie kiedy był odkamieniany i miedziować przy okazji inne elementy.

Zawór OPV plastikowy, taki jak w Gaggia Baby

A to ci niemiła niespodzianka, nieregulowany zawór OPV :( Whyyyyyyyy Tutaj jestem ewidentnie zasmucony gdyż spodziewałem się jakiejś fajnej nowej konstrukcji zaworu OPV który będzie łatwiejszy w regulacji a tu taka niespodzianka, regulacji brak. Zawór który widzicie to ten sam jaki przerabiałem w obu tematach Gaggia Baby TUTAJ oraz TUTAJ

Widok na pompę, widoczne zmienione mocowanie pompy.

Źródło: https://www.espressoman.ro/forum/Thread-Gaggia-Classic-2019

Ciekawe jak jest zamocowana teraz pompa wibracyjna ? Jest umocowana inaczej gdyż w dwóch punktach a nie tylko na jednej gumie jak w starym Classicu. Bez diagramu nic tutaj nie widzę jak jest to rozwiązane a szkoda.

Zawór trójdrożny, taki sam jak w Gaggia Baby

Nowe podłączenie wylewki pary z rurką doprowadzającą parę.

Źródło: https://www.espressoman.ro/forum/Thread-Gaggia-Classic-2019

Wlewka pary zamocowana na zawleczce ? Ciekawe jak ze szczelnością. Tutaj spodziewałem się trochę innego rozwiązania, miałem nadzieję że zobaczymy wylewkę jak w Rancilio na przegubie kulowym którą będzie można kierować w każdym kierunku.
Mam też nadzieję że cena będzie adekwatna gdyż jeśli ekspres miał by kosztować powiedzmy 2tys zł tak sobie spekuluję to chyba wtedy wolał bym dołożyć jeszcze to 100zł i kupić już Rancilio Silvia.
Pozostaje nam już tylko czekać na nowe wydanie Gaggia Classic 3 w nowej odsłonie :) Nie sprzedawajcie swojej starej Gaggia gdyż jeszcze dużo części może wam się przydać i będą kompatybilne z nowym modelem Gaggia 2018/19. Po więcej zdjęć zapraszam was do linku który jest pod zdjęciami i które wykonał autor tamtego tematu.
Do zobaczenia do następnego moda :D i pamiętajcie że zawsze możecie wesprzeć mojego bloga kupując mi kubek kawy na zachętę.

Keep calm and make coffee

12 komentarzy:

  1. Dzieki za wyczerpującą prezentację. Widać że presja gaggiomaniakow działa. Na zewnątrz trochę dziwne te przyciski. W środku myślałem, że ze wzgledów zdrowotnych odejdą od aluminiowego bojlera. Na razie zostaję przy swojej White Old Gaggii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też liczyłem że Gaggia przebuduje mocniej nową maszynkę i zrobi bojler podobny do tego jak w Rancilio ale się przeliczyłem, z drugiej strony dobrze też że firma nie stoi w miejscu i wypuszcza na rynek nowy poprawiony produkt.

      Usuń
    2. To bojler nie jest stalowy od modelu 2015?

      Usuń
    3. Nie nie jest, gdyż model 2015 to zupełnie inna konstrukcja a konkretnie grupa pokroju Gaggia Espresso Pure wsadzona w ładną obudowe. Jednym słowem wielkie G w obudowie ze stali.

      Usuń
  2. No i dodali sitko ciśnieniowe do zestawu tradycyjnych sitek. Używam takiego w mojej White Old Gaggi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałem kawy z takiego ciśnieniowego sita jak remontowałem Espresso Pure ale jakoś ta kawa, nie wiem dla mnie miała bardziej taki płaski smak. A powiedz mi jak z Cremą przy takim sitku bo jeden kolega z którym koresponduję ma problemy z uzyskaniem cremy w swojej Gaggia Evolution nawet po założeniu zaworu OPV ?

      Usuń
  3. Nie wiem czy znam się na crema. Nie mam manometru na kolbie tylko podpięty do przewodu pompy - pokazuje ca 9. Kawy w tym przypadku nie ubijamy na ciasno. Crema jest może nie ,prawdziwa, ale za każdym razem;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jest crema za każdym razem to znaczy że sito zdaje egzamin, chociaż z tego co mi się wydaję te sita powinny pracować na 12 barach aby właśnie dobrze przepychać wodę przez mocno upchaną kawę. Espresso Pure które remontowałem dla kolegi miało prawie 14bar na sicie.

      Usuń
  4. Sądzisz że ta dysza będzie się lepiej sprawowała od tej z Rancilio? Zastanawiam się czy lepiej szukać starej gaggi (przed 2015) i przerabiać czy kupić tą najnowszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi o czyms cokolwiek sądzić jak się tego w ręku nie miało, dysza ładnie wygląda ale czy jest lepsza to nie wiem.

      Usuń
  5. Ciekawe, ale brakuje zdjęcia CREMY.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pisałem w temacie "Zdjęcia pochodzą z linku powyżej i nie są one mojego autorstwa" Ale za miesiąc przybywa do mnie nowa Gaggia na moda z PIDem więc będzie pierdyliard jej zdjęć na blogu plus film :)

      Usuń