wtorek, 20 listopada 2018

Wylewka pary Rancilio mi pękła :( ?? !!

Jakiś czas temu zauważyłem małe pęknięcie na wylewce pary i pomyślałem że to pewnie uszkodzony chrom na powierzchni mosiądzu ale dziś to ewidentne pęknięcie i to w 3 miejscach :/
















            Nie wiem jak ale pękła mi wylewka pary Rancilio V1 ?? Jakiś czas temu widziałem na niej małą ryskę którą zignorowałem gdyż była dobrze widoczna jak wylewka pokryła się mlekiem. Dziś już ryska jest pęknięciem i to z trzech stron i leci tam tędy para oraz woda :/ Eh wylewka do wymiany, na całe szczęście mam zapasową wylewkę.

Wylewka Rancilio z drugiej strony.

Z drugiej strony wylewki nie wygląda to jeszcze tak tragicznie jak od frontu ale też pęka ? Nie rozumiem jak może pękać od przecierania ściereczką. No dobra w sumie robię ruch kołowy więc teoretycznie za każdym razem dokręcam ją jeszcze bardziej ale że by aż tak ?

Wylewka Rancilio

W sumie wylewka Rancilio jest zrobiona z mosiądzu o małym przekroju a mosiądz niestety jest materiałem kruchym więc chyba nie mam się co dziwić. Oczywiście najlepszym materiałem była by tu nierdzewka ale takiej wylewki pary jeszcze nie znalazłem.


Zrobiłem film pokazujący pęknięcie, może zobaczycie więcej na wylewce pary jak jest popękana w trzech miejscach. Szkoda bo nie planowałem teraz dodatkowych wydatków a tu trzeba szybko wylewkę wymienić.

Rancilio V1 stara i nowa wylewka pary

Mam nową więc sobie z tym poradzę, chodź zakupiłem ją nie dla siebie a zmyślą o następnym projekcie będę musiał ją założyć bo inaczej bez Cappuccino zostanę :/ Eeee a to nie wchodzi w rachubę.

Wylewka pary Rancilio oraz śruba mocująca od Gaggia

Wylewka pary Rancilio po rozmontowaniu.

No dobra a więc od początku jak by ktoś nie wiedział co i jak to wpierw odkręcamy końcówkę dyszy z wylewki Rancilio i zdejmujemy gumową osłonkę która służy do chwytania gorącej rurki. Następnie podmieniamy nakrętki na tą z gwintem zewnętrznym M10x1 i składamy wszystko od nowa  po kolei nasuwając wpierw nakrętka później gumowa osłonka i na końcu końcówka dyszy.

Wylewka pary Rancilio po modyfikacji oraz rurka od zaworu trójdrożnego też po modyfikacji.

Ok na zdjęciu powyżej widzicie jak to powinno wyglądać, ale tym razem postanowiłem wykorzystać gumową osłonkę która mi pozostała do upiększenia mojego ekspresu. Ostatnio pisałem wam o nowej Gaggia Classic która ukarze się lada chwila i ma własnie taką gumową osłonkę na rurce od zaworu trójdrożnego. No to teraz moja Gaggia też taką ma :)

Gaggia po założeniu nowej wylewki pary oraz gumki na rurkę.

Gaggia wraz z nową wylewką pary.

Tak wiem wiem to widać ekspres mam brudny od mleka i innych chlapacków :) Przyznaje się nie miałem czasu go wyczyścić do zdjęć a sam często piszę od dbaniu o sprzęt :/ Ale mniejsza oto zobaczcie lepiej jak wygląda, nawet mi się podobna z tą gumeczką którą wykorzystałem od wylewki Rnacilio. Dziś kolejny dzień pełen wrażeń, w między czasie musiałem jeszcze skończyć robić foty do Gaggia Cubika którą remontuje dla Mateusza więc raz robiłem mój ekspres a raz robiłem coś przy drugim ekspresie wykonując dokumentacje a pomiędzy tymi dwoma rzeczami korespondowałem jeszcze z Markiem któremu zapchał się zawór trójdrożny. Jutro przyjdzie do mnie jeszcze Gaggia Babby Class którą wygrałem na Allegro oraz prawdopodobnie dotrze też Evolution od Jakuba. Tak więc blog tej zimy będzie pękał od tematów o modów :D Trzymajcie się i do następnego moda.

Keep calm and make coffee

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz