piątek, 2 października 2020

Auber PID oraz XMT7100 PID czyli oglądamy co kryje wnętrze jak to mówi pewien rogacz :)

 Niedawno miałem okazję mieć w ręku oryginalny PID Auber gdy montowałem go w Rancilio Silvia i muszę się przyznać gdyby ktoś mi pokazał Aubera bez napisu to powiedział bym że jest to zwykły Chiński XMT7100 a z resztą zobaczcie sami jak wiele mają ich układy i płytki podobieństw.








Na lewo XMT7100, na prawo Auber

Na lewo XMT7100, na prawo Auber

Tak nie licząc tego wielkiego napisu Auber to bardzo łatwo się pomylić który PID jest który czy to Chińczyk czy Amerykanin ??? Chociaż nie chce mi się w to wierzyć iż jest on produkowany w stanach, owszem ze stanów przybył ale obstawiam i tak że jest to 100% Chińska produkcja.
A właśnie w XMT7100 to podłączenie do masy pin nr.3 to FAKE !!! Pin3 podłączenia do masy nie istnieje, nie jest on w środku połączony z płytką i przekonałem się o tym już kolejny raz przerabiając kolejnego XMT na dwa SSRy że po otwarciu w środku pin3 sobie wisiał ??

Na lewo XMT7100, po prawo Auber z widokiem z góry.

Na lewo XMT7100, po prawo Auber z widokiem z dołu

Ok, tutaj podobieństwa się kończą. W XMT7100 widać drugi przekaźnik i oryginalnie nie jest on przystosowany do obsługi dwóch przekaźników SSR. W Auber jest zupełnie na odwrót, PID od początku jest przystosowany do obsługi dwóch przekaźników i nie jest wyposażony w zwykły przekaźnik mechaniczny.

Na górze XMT7100, poniżej Auber

Na górze XMT7100, poniżej Auber

Patrząc z boku na oba sterowniki PID widać ewidentnie iż Pan Chińczyk w przypadku XMT się nie postarał. Płytka jest wygięta przez zbyt duży transformator, nie powinno się tak lutować gdyż kiedyś w przyszłości pod naporem któryś z lutów może przestać prawidłowo trzymać i pęknie uśmiercając nasz sterownik PID :( To na co jeszcze zwróciłem uwagę patrząc z profilu to te kwarce które służą do taktowania mikro kontrolera, czyżby jakieś Arduino ?

Na górze Auber, na dole XMT7100

Auber PID rozpiska scalaków

Kusiło mnie coś :) Ale z racji iż to nie mój PID a kosztuje on 800 PLN to odpuściłem. Kusiło mnie spróbować zgrać wsad tego tajemniczego scalaka i spróbować go wgrać do normalnego XMT :) Po rozkładzie pinów obstawiam że jest to jakiś PIC lub coś innego Arduino podobnego ??? Ale w sumie mogę tylko zgadywać, mam nadzieję że następnym razem jak trafi mi się okazja to spróbuję zgrać wsad z oryginalnego Aubera i zaszczepić go do XMT7100. Budowa ich jest podobna, nie studiowałem jeszcze połączeń co gdzie idzie ale możliwe że będzie identycznie lub będzie to wszystko bardzo zbliżone do siebie. Nie ukrywam obsługa PIDa z preinfuzją jest bardzo fajna i po wprowadzeniu wszystkich ustawień takie jakie nam pasują zrobienie dobrej kawy wymaga od nas wciśnięcia jednego przycisku :)
Mam nadzieję że to proste i krótkie porównanie dwóch sterowników PID wam się przyda.
Zatem do zobaczenia i do następnego moda :)



Keep calm and make coffee

2 komentarze:

  1. Hi, Thanks for the brilliant article again. I have 2 dead Auber PID's hanging around. I would be more than happy to post 1 of them to you, to find out if you could rip the batch.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Two dead Aubers? Wow maybe I can fix them? It's always worth trying :)

      Usuń