niedziela, 4 października 2020

Co można kupić znacznie taniej ??? Czyli części z innych krajów.

Nie wszystko co u nas dostępne musi być tanie ? Przekonałem się o tym że części z zagranicy wraz z przesyłką mogą kosztować nas znacznie mniej niż te dostępne na miejscu w Polsce.













          Z racji iż potrzebowałem zakupić kratkę ociekową nr. CF0114 do ekspresu Gaggia Classic która w Polsce na stronie www.north.pl kosztuje aż 227zł plus przesyłka zacząłem jej poszukiwać po za granicami naszego kraju mając nadzieję że uda mi się zakupić ją taniej. 

Nowe kratki ociekowe do Gaggia Classic V1, V2, V3 nr. CF0114

Było to jakoś na początku roku kiedy ta nasza wspaniała pandemia podniosła znacząco waluty na świecie więc też nie było najtaniej ale w końcu znalazłem kratkę i to w tak dobrej cenie że zakupiłem dwie za jednym zamachem :) Za dwie kratki z wcale nie tanią przesyłką do polski zapłaciłem 205zł czyli jedna sztuka wyniosła mnie 102.5zł !!!! Kratki zamówiłem ze strony którą sam mam w linkach na moim blogu https://www.mrbean2cup.co.uk obie kosztowały wtedy £39.67 a Funt stał dość wysoko dlatego uzbierało się to 205zł Jak bym zamawiał je w dniu dzisiejszym ile bym zapłacił po obecnej cenie funta ? jakieś 197.15zł czyli na piwo zostaje ale nadal to nie jest ta astronomiczna cena co na www.north.pl
Stronę https://www.mrbean2cup.co.uk gorąco wam polecam, znajdziecie tam dużo różnych części i pewnie jeszcze nie raz okaże się że są tam części tańsze niż u nas w kraju.

Dyfuzor mosiężny z Ebay.com

Zakupiłem też nowy dyfuzor z mosiądzu który ma rzeczywisty wymiar 58mm a nie żadne 57mm jak w tym moim który kiedyś kupiłem na www.atp-czesci.pl. Pewnie pamiętacie że obecnie te dyfuzory są strasznie drogie na Polskich stronach i kosztują w przedziale 170 PLN do nawet 200 PLN a ja zapłaciłem za ten dyfuzor zaledwie 103.75 PLN :) Link do tego dyfuzora znajdziecie tutaj: https://www.ebay.com/itm/Gaggia-Brass-Shower-Holder-57x14mm-fits-Classic-WGA16G1002-with-M6X12-bolts-New/302885303345?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
Było by jeszcze taniej gdyby nie wspaniały PayPal który swoje zarobić też musi i każdy dolar kosztował mnie o 16 groszy więcej niż normalnie :/ Trochę nie czaję dlaczego Ebay nadal korzysta z tego starego już teraz systemu płatności ? 
Dyfuzor przybył do mnie z Bułgarii i zajęło mu to jakoś ponad dwa tygodnie przesyłką listowną.

Dyfuzor z Ebay

Dyfuzor z Ebay

Dyfuzor z Ebay, widoczny grad w otworach.

Ok, to może się tak trochę podoczepiam :) Dyfuzor jest z pewnością dobrze wykonany ale nie został prawidłowo ogradowany, widać grad w otworach oraz ostre krawędzie. Dla mnie to żaden problem bo sobie to ograduję ale dla kogoś innego kto nie ma narzędzi pod ręką może to być problem aby wykonać fazy w otworach. Tak czy inaczej za tą cenę jest on bardzo opłacalny a zostanie on umieszczony w moim projekcie Gaggia V3 który będę niedługo na moim blogu i będzie można go ode mnie zakupić :)
A jeśli chcieli byście jeszcze bardziej hadrcorowy dyfuzor któremu nie straszna żadna chemia to są dostępne też wersje z stali nierdzewnej https://www.theespressoshop.co.uk/us/Gaggia-Stainless-Steel-Shower-Plate-Holder-%C3%B8-57x14mm/m-4556.aspx Przy obecnym kursie Funta kosztuje on jakieś 150 PLN.
Mam nadzieję że ten krótki artykuł z linkami do tańszych części wam się przyda, a jeśli sami wiecie gdzie można zakupić części taniej to warto podzielić się z innymi linkiem w komentarzu :D


Keep calm and make coffee

4 komentarze:

  1. Cześć, czy do tego dyfuzora będzie pasować prysznic IMS GA 200 M?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie tak średnio mi pasuje bo ostatnio zakupiłem też to sito i lepiej pasuje standardowe.

      Usuń
  2. Czy dyfuzor 57mm z ATP się w ogóle nie sprawdził?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak na to że jest za mały to i tak cały czas z niego korzystam.

      Usuń