piątek, 5 stycznia 2024

Uszczelki, Dyfuzor, Sprężyna 9bar, Czujniki temperatury - skąd i jak zdobyć w dobrej cenie ?

 
W ostatnich dniach zamknęła się jedna ze stron dzięki której dość tanio mogłem zamawiać części do robienia przeróbek ekspresów. Ebarista.pl przestał istnieć, nie wiem jaki był tego powód ale moje zamówienie po dwóch miesiącach zostało zwrócone oraz otrzymałem maila że z początkiem roku firma przestaje istnieć oraz nie wiadomo czy ktoś ją przejmie. No i się stało ebarista.pl zakończył swoją działalność a adres strony nie odpowiada :(









Szkoda bo ich katalog był naprawdę obszerny a gastroparts.pl nie posiada wszystkiego lub jak coś mają to okazuje się to nawet dwa razy droższe :( Zacząłem ostatnio szukać alternatyw i zamówiłem kilka produktów którymi dziś się pochwalę.

Mosiężny dyfuzor fi 58mm

Zakupiłem mosiężny dyfuzor, wiem że stal nierdzewna jest znacznie lepsza bo mniej się zużywa ale jest też znacznie droższa co podnosi koszty budowy ekspresu i niestety nie znalazłem stalowego dyfuzora na polskich stronach :( Ten zamówiłem z strony https://www.greenplantation.pl/ i kosztował mnie 84zł plus koszty transportu czyli łącznie 101zł 

Mosiężny dyfuzor fi 58mm

Ma on dokładnie wymiar 58mm w przeciwieństwie do mojego który zakupiłem już lata temu i był wykonany w rozmiarze 57mm, więc jeśli ktoś poszukuje dyfuzora w dobrej cenie to polecam zakupić właśnie z tej strony. Jeśli to czytasz i wiesz gdzie można zakupić stalowy dyfuzor w dobrej cenie to pozostaw link w komentarzu.

Uszczelka grupy 58mm x 8.5mm

Sylikonowe uszczelki z Aliexpress, tak Pan Chińczyk produkuje co raz więcej części do ekspresów Gaggia i w końcu sylikonowe uszczelki pojawiły się w ofercie Aliexpress. Z racji ceny zakupiłem 6szt za jednym zamachem co kosztowało mnie to 8.5 USD a po kursie z 20 grudnia wyniosły mnie one 33,70zł co daje 5,61zł za sztukę. Jest to naprawdę atrakcyjna cena w porównaniu do przedziału 15 - 20zł w Polsce plus koszty przesyłki za sztukę. Jakościowo nie odbiegają one od tych zakupionych na miejscu i warto w nie zainwestować. Ja swoje zamówiłem z tego sklepu https://www.aliexpress.com/item/1005005562676958.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.4b101802sjQ45Y Jego nazwa to MagicProducts Store, nazwa śmieszna ale magiczna :) i uszczeleczki w dobrej cenie mają.

Dysza pary Gaggia V3 z trzema otworami

Nowej dyszy jeszcze nie mam bo moja Gaggia V3 obecnie jest w fazie testów przeprogramowania elektroniki ale za niedługo sobie taką sprawię. Moja oryginalna posiada tylko dwie dziurki więc mam nadzieje że taka będzie spieniać mleko bardziej efektywnie, a że ja piję kawę tylko z mlekiem więc z pewnością mi się przyda. Dyszę znajdziecie tutaj https://www.aliexpress.com/item/1005004682563434.html?spm=a2g0o.productlist.main.87.74b75f37kJR2qF&algo_pvid=e0167ea8-707f-45c7-ae0a-bc5061e1db78&algo_exp_id=e0167ea8-707f-45c7-ae0a-bc5061e1db78-43&pdp_npi=4%40dis%21USD%219.07%2110.28%21%21%219.07%21%21%402103835c17044882704374376e5da4%2112000030753641377%21sea%21PL%21771952254%21&curPageLogUid=gu84PBf70Z1v lub po prostu wpisując w wyszukiwarkę Gaggia i trzeba przewinąć trochę niżej, koszt takiej dyszy to około 11 USD.

Czujniki Typ-K z gwintem M4

Jedni wolą czujniki PT100 zaś drudzy Typ-K, no cóż co ja mogę powiedzieć. Po wielu próbach myślę że jeden i drugi się nadaje a ich dokładność jest wystarczająca. Typ K łatwiej jest ustawić w parametrach PID i ja najczęściej używam parametrów zapożyczonych z Auber PID :
P - w przedziale od 1 do 2
I - 60
D - 15
Są one zapożyczone z ustawień od Rancilio Silvia ale po drobnych modyfikacjach działają znoście. Lada dzień będę montował PID od https://www.shadesofcoffee.co.uk/ i z pewnością podzielę się dla was ich parametrami jakie oni stosują w swoich PIDach które z resztą są XMT7100 z inną naklejką na froncie, no cóż marketing i zarabianie kasy na tym co już wiadome.
Cztery sztuki czujników na Aliexpress kosztowały mnie łącznie 17.07 USD czyli 68.62zł i zakupicie je pod tym linkiem https://www.aliexpress.com/item/32844234376.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.23.2e6b1802wrQbVS 


Po lewej oryginalna sprężyna, po prawej sprężyna na 9Bar.

Spężynologia, czyli skąd i gdzie kupić sprężynę aby zmniejszyć ciśnienie na pożądane 9BAR ??? Ja swoją zakupiłem na Allegro i z przesyłką kosztowała niecałe 45zł ale nie kupiłem jej po to aby z niej korzystać lecz po to aby sprawdzić jakie ma wymiary ponieważ za kilka dolarów na Aliexpress można kupić ich 10sztuk.

Sprężyna Gaggia 9 Bar, długość.

Sprężyna Gaggia 9 Bar, grubość drutu.

Sprężyna Gaggia 9 Bar, średnica wewnętrzna.

Sprężyna Gaggia 9 Bar, średnica zewnętrzna.

Nie testowałem jej jeszcze czy rzeczywiście daje pożądane 9bar lecz z pewnością jest krótsza i wykonana z cieńszego drutu więc powinna dać znacznie mniejsze ciśnienie niż ta oryginalna w modelu V3. Jej wymiary to długość 20mm, grubość drutu 0.6mm, średnica zewnętrzna 7mm, zaś wewnętrzna w granicy 5.8mm. Takie sprężyny zakupicie na Aliexpress np. tutaj https://www.aliexpress.com/item/1005003418286167.html w cenie 5.88 USD za 10szt. Musicie tylko zaznaczyć długość 20mm, drut 0.6mm oraz średnicę zewnętrzną 7mm i możecie w cenie około 25zł cieszyć się z zakupu 10sztuk. Jedna dla was, druga na zapas a resztę wystawicie na OLX.
Mam w planach zrobić temat o sprężynach i zakupić ich różne rodzaje z Aliexpress co pozwoli dać odpowiedzi jaka sprężyna do jakiego ciśnienia ale wpierw muszę skończyć trochę serwisowania oraz uporać się z tematem w którym przeprogramuję elektronikę Gaggia aby wyłączała się dopiero po godzinie czasu a nie po 25min. Zdradzę wam że udało mi się dołożyć Buzzer i moja Gaggia wydaje dźwięk 3 razy Bip zanim się wyłączy :) ale więcej zdradzał nie będę. Jeśli obserwujecie mnie na Instagramie to zamieściłem tam już krótki film z testów i tego jak działa Buzzer z elektroniką Gaggia.
Na dziś to tyle, zatem do zobaczenia i do następnego moda :D



Keep calm and make coffee

2 komentarze:

  1. Welcome back!

    With the XMT7100 PID box I had on my Classic, I used the integrated PID autotuner and found it to work well: the machine (with portafilter in) was fully warmed up in 7 minutes (the PID got there faster but I let it sit a bit longer), the temperature was stable between shots, and stable enough during a shot, with little to no temperature overshoot.

    I am curious, why didn't you use the autotuner? Do you have better results with manual tuning? Or maybe it is not on all PID boxes? Documentation isn't great, maybe that's another reason.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tutaj na Amazonie.pl jest do kupienia zestaw z dyfuzorem ze stali nierdzewnej - szkoda, że ten sprzedawca nie sprzedaje samego dyfuzora... https://www.amazon.pl/Niestandardowy-tuningowy-nierdzewnej-prysznicowy-precyzyjny/dp/B08WNS69NF/ref=sr_1_1?__mk_pl_PL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=27N59IZ88N4P6&dib=eyJ2IjoiMSJ9._wRfiZALO7t4soEwfPcPW8kC3kldkt_27YoGhLYJvvqgPv_9-ZcFARo_mABbWTphVp17B3Q6WS6LOLstq_AJ_me46rpptTrQqjtx1X4pBOwheRlWjhbWUz5MVMMLHbFSGOxORFIrfgsAFw49zcK1AwShP2LclJ5WbuwOfQ3C_GT3ezOjB3y-NX8fP766oCJsTrcYXOTNEMTpIQvpWWOypvCvMUkIMwO1yRTewUfjy5GtuW0FEev6HXDNWFwMGWdpvGBwVtCyQZoQEpQudTY9TR2VdcEvsLhpD-koB71BNM0.k6b8kH2Qqw059NPEXI8DT3PQ8Yz7LlGTxPaAZKPv1gY&dib_tag=se&keywords=Uchwyt+prysznicowy+ze+stali+nierdzewnej+gaggia&qid=1711377824&sprefix=uchwyt+prysznicowy+ze+stali+nierdzewnej+gaggia%2Caps%2C92&sr=8-1

    OdpowiedzUsuń