piątek, 27 października 2023

Stęskniliście się ? Mam nadzieję bo wracam do mojego bloga.

 

Dawno mnie tu nie było i w zasadzie miało mnie już nie być ale jak widać życie bywa przewrotne i postanowiłem znów zająć się naprawą i modyfikacją ekspresów :D










Wiem że jest burdel na Blogu ale to wymaga więcej czasu na ogarnięcie wszystkiego co robiłem przez te lata a że doba ma tylko 24h to musiałbym nie spać aby ogarnąć życie, pracę i moje hobby. Więc spokojnie, pomału jakoś to wszystko postaram się wyprowadzić.
Dziś przyjechał pierwszy ekspres po długiej przerwie, przy okazji naprawiłem Pida XMT7100 który dotarł do mnie z uszkodzonym jednym microswitchem i aby się do niego dostać musiałem go rozlutować na części pierwsze. Ja i lutownica oraz moja rozlutownica bardzo dobrze się znamy więc poszło to nam dosyć szybko a to nie pierwszy taki przypadek gdzie zamówiony PID ma niedziałający microswitch.
Założyłem sobie konto na Instagramie :D Znajdziecie na nim zdjęcia z rozbiórek i sytuacji których nie chcę mi się już opisywać na blogu bo wałkowałem je pierdyliard razy ale jeśli kogoś kręci oglądanie tony kamienia w ekspresach i foty usterek to zapraszam do obserwowania  https://www.instagram.com/gaggia_fixer/ 
Trochę o moich planach, bo trochę pomysłów mam do realizacji. Na pierwszy ogień chcę dokończyć projekt zmiany czasu w elektronice Gaggia która steruje automatycznym wyłączeniem się ekspresu. Jest to możliwe i już pierwsze testy zostały zaliczone lecz będzie się wiązało z zaprogramowaniem Attiny5 lub Attiny10 i podmianę układu na płytce sterującej. Wiem że nie wszyscy chcą usuwać elektronikę z ekspresu więc jak tylko ogarnę moją V3 spoczywającą w piwnicy to zostanie ona nominowana na ekspres testowy. No chyba że ktoś ma zbędną V2 to bym mógł użyć jej wnętrzności do testowania układu po wymianie scalaka.
Planuję kupić lub zbudować dobrą wiertarkę dzięki której będę mógł wykonywać adaptery do podłączenia manometru pod zawór trójdrożny. Brzmi szalenie ale tak, takie adaptery są w sprzedaży i dzięki nim każdy z was może podłączyć manometr w zaciszy swojego mieszkania więc postanowiłem też się zająć ich produkcją na nasz rynek. Jeśli ktoś nie wie o czym piszę to proszę tutaj link: https://www.shadesofcoffee.co.uk/brew-pressure-gauge-adaptor-kit---doesnt-include-gauge
Co jeszcze ? Mam kilka pomysłów na fajne pokrętła ale do tego też potrzebuję wiertarkę stołową.
Jeśli mi się uda to może jakimś cudem zrobię w końcu inżynierię wsteczną PIDa Auber ale to już grubszy temat do ogarnięcia.
Mam też pomysł na cyfrowy manometr który będzie można montować na obudowie bez wiercenia, będzie on spełniał trzy funkcję. Pierwsza to oczywiście ciśnienie, druga to czas wyświetlany od momentu włączenia pompy oraz temperatura wody która wypływa z bojera. Tak to wszystko jest do ogarnięcia kiedy zacznę produkować swoje adaptery do podłączenia manometru, nie wiem kiedy to nastąpi bo muszę wpierw nazbierać trochę funduszy z naprawa oraz modyfikacji a także zakupić niewielką drukarkę 3D lub wejść z kimś współpracę kto będzie mi drukował obudowy do wyświetlacza OLED w jaki zostanie wyposażona elektronika mojego cyfrowego manometru.
Głowa pełna pomysłów co nie :D Mam tylko nadzieję że starczy mi sił na to wszystko bo ostatni rok mnie trochę wykończył i dopiero dochodzę do siebie, ale jestem dobrej myśli ze się uda więc zaglądajcie na bloga.
Został mi jeszcze zaległy film do wypuszczenia o tym jak samemu zamontować PIDa w Rancilio Silvia i muszę nad nim przysiąść to może niedługo się pokaże na moim kanale Youtube.
Jutro zapowiada się fajny dzień bo znów będę trzymał narzędzia w dłoni i pastwił się nad zardzewiałym Classiciem V1 :D 
Zatem do zobaczenia i do następnego moda oraz wielu nowych pomysłów na lepszą kawę :D



Keep calm and make coffee

5 komentarzy:

  1. Welcome back! Happy to read your posts again.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witamy witamy, lepszego końca roku nie mogliśmy sie spodziewać!!

    OdpowiedzUsuń
  3. W końcu jakaś dobra informacja w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, czekam na projekt Gaggiuino. Dałem radę z PIDem i dimerem, ale jakby na blogu pojawił się opis z instalacji gaggiuino to na pewno dodało by mi odwagi :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. Wiem, że czasu ma Pan mało i nie wiem czy jest Pan zainteresowany modyfikacjami na zamówienie. Ale może dało by się? Ewidentnie potrzebuję PID bo bez kontroli temperatury nie zrobie dobrego ekspresso. Tak samo modyfikację do kontroli ciśnienia przydała by się. Sam wątpię abym podołał zrobić nawet z instrukcją. Można liczyć na jakiś mail czy kontakt?

    OdpowiedzUsuń