sobota, 7 listopada 2020

Z cyklu Januszowych napraw, jak nie naprawiać zaworu trójdrożnego :)

Dziś to będzie raczej temat ciekawostka z cyklu Januszowe naprawy prosto z OLX ?















          Ekspres jeszcze przed wysłaniem do mnie miał objawy iż zawór pary przestawał działać i miałem to sprawdzić przy okazji ale jak wyciągnąłem całą grupę to mnie aż coś trafiło :/

Zawór wyciągnięty z ekspresu ???

Zawór wyciągnięty z ekspresu ???

I kolejny już raz napiszę że myślałem iż już nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć a tu proszę :) Jakiś super mechanik wpierw urwał gwint w zaworze trójdrożnym a później aby to wszystko jakoś działało polutował zawór i jak gdyby nigdy nic wystawił ekspres do sprzedania. Ekspres przysłał mi ten sam kolega któremu ostatnio miałem okazję przerabiać białą Gaggia V3 i nie jest ta modyfikacja jego sprawką a Janusza od którego on to zakupił.

Grupa po ściągnięciu bojlera.

Pseudo naprawa zaworu.

Nie lubię roboty na odpie.... może dlatego iż na co dzień produkuję części do silników samolotowych a mamy takie powiedzenie że samolot to nie samochód i w powietrzu jak mu silnik stanie to nie zaparkuje. Ok, rozumiem takie rozwiązanie dla siebie na pewien okres bo nowy zawór kosztuje 227zł ale wciskanie czegoś takiego kupującemu to już lekka przesada, aby tego było mało to ekspres ma rozwaloną dolną obudowę pod zbiornikiem ociekowym. Pompa już dawno temu oderwała się od tłumika i zawór pary ostro się spuszcza. 

Uszkodzona obudowa

Pompa odpadłą od tłumika

Syf w bojlerze

Zawór zespawany z bojlerem.

Aby nie być gołosłownym na koniec jeszcze kilka fotek tego o czym mówiłem, zawór pary był tak mocno zespawany kamieniem że wybijak zostawił na nim spory ślad tak musiałem silnie młotkiem uderzać :/ Obudowa rozwalona, pompa urwana i syf w bojlerze oj będzie co robić :)
Eh kończąc ten temat prześlę pozdrowienia dla Janusza napraw aby się w głowę pier... co ludziom sprzedaje. Swoją drogą to czy da radę zwrócić taki przedmiot na OLX ? Chyba trzeba się będzie bardziej zagłębić w ich regulamin po takich przypadkach.
Do zobaczenia i do następnego moda :)



Keep calm and make coffee

5 komentarzy:

  1. Cześć! Poszukaj elektrozaworu do delonghi - nie pamiętam numeru ale jest za około 99 zł netto plus wysyłka. Pasuje jak ulał.
    Czeka się kilka czasem tygodni ale warto. Zapraszam do kontaktu gdybys był zainteresowany numerem katalogowym.
    dodatkowo dodam, że znalazłem też chińskie zamienniki od modelów marki Venezia QLT006. Trochę pracuje w gastro i niestety ale musiałem takie tematy przekopać. Pozdrawiam bartie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć! Poszukaj elektrozaworu do delonghi - nie pamiętam numeru ale jest za około 99 zł netto plus wysyłka. Pasuje jak ulał.
    Czeka się kilka czasem tygodni ale warto. Zapraszam do kontaktu gdybys był zainteresowany numerem katalogowym.
    dodatkowo dodam, że znalazłem też chińskie zamienniki od modelów marki Venezia QLT006. Trochę pracuje w gastro i niestety ale musiałem takie tematy przekopać. Pozdrawiam bartie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej dzięki za podpowiedź :) jak byś znalazł numer seryjny od tego zaworu to był bym ci bardzo wdzięczny. Umieścił bym go w mojej bazie z częściami zamiennymi.

      Usuń
    2. Hej Dynamo, potwierdzam to co napisał Bartosz, elektrozawór pasuje w 100%, w ofercie North mają go jako: Elektrozawór do ekspresu DeLonghi AT4071400040 (https://north.pl/karta/at4071400040-elektrozawor-do-ekspresu,606-LA-0143.html). Sam kupiłem taki w ciemno, jakieś dwa miesiące temu na podstawie zdjęcia i numeru użytej cewki Ceme 5316VN1, czekałem ok. 3 tygodni na ściągniecie przez North. Kanały wewnątrz cewki przekierowane identycznie, czyli bez zasilania otwarty jest przepływ: grupa-ujście backflushu, po włączeniu zasilania otwiera się przepływ bojler-grupa. Polecam, bo jest o połowę tańszy od dedykowanego Saeco/Gaggia.

      Btw. Dynamo - posiadam "dosyć" mocno zmodyfikowaną Gaggia Evolution (zawór trójdrożny i wytoczony wg mojego projektu mosiężny bojler), jeśli jesteś zainteresowany mogę opisać szczegółowo co i jak zrobiłem, tak w ramach rewanżu, bo sporo informacji czerpałem z Twojego bloga :) Wygląda to tak: https://ibb.co/HT7sqxh

      Daj znać tu lub na @ jacek.trublajewicz(małpa)gmail.com

      Usuń
    3. No to będę musiał zrobić kolejny temat o tańszych częściach i dodać ten elektrozawór do bazy części :)

      Usuń