wtorek, 17 listopada 2020

Rancilio Silvia uszczelka bojlera, jaki jest wymiar tego o-ringu ???

Dlaczego cały czas przepłacałem ? No właśnie dlaczego ten zwykły oring kupowałem na stronach oferujących części zamienne zamiast sprawdzić jego wymiar i zakupić go w sklepie z oringami ? W sumie sam nie wiem ale dziś odpowiedź na bardzo proste pytanie które brzmi " jaki jest wymiar ? "











          Potrzebowałem na szybko kupić oring do Rancilio aby przetestować czy grzałka przeżyła odkuwanie kamienia bo z tymi grzałkami po usunięciu kamienia to różnie bywa. Standardowo zamówił bym go na https://www.coffeesite.pl ale że testy miały być po kosztach bo jak by się okazało że grzałka umarła to był by mały problem więc w celu eliminacji nawet tych najmniejszych kosztów postanowiłem że poszukam i znajdę wymiary tego oringu aby kupić go w sklepie z oringami a nie jako część wyspecjalizowaną pod ekspres.
Może i oring nie jest drogi bo kosztuje zaledwie 15zł plus 11zł za paczkomat co daje 26zł co jest teoretycznie nie dużo ale też nie mało za kawałek sylikonu. Po przejrzeniu kilku stron znalazłem wymiar jaki powinienem zakupić i wynosi on 74,61x3,53 mm, wymiar trochę łamany ale to pewnie dlatego że był przeliczany z cala ? a bynajmniej tak sądzę. Mając wymiar wpisałem go w Allegro no i jest w cenie 4.6zł plus 8.99zł przesyłka paczkomatem co łącznie daje cenę 13.59zł i dzięki szybkiej wysyłce otrzymałem je w ciągu 24h :D Zamówiłem dwa tak na wszelki wypadek ale w sumie czemu ja nie kupiłem na raz 20 sztuk aby sobie koszty na przyszłość zminimalizować ? Ehhh dobra zamówię jeszcze raz :)
Na Coffeesite są też wymiary ale są podane inne 74 x 3 ?? Ja wam powiem tak że nie wiem które są właściwe ale oringi które ja kupiłem pasują i dobrze wypełniają cały kanałek w którym jest osadzony, myślę że wymiar 74x3.5mm  będzie jeszcze lepszy bo ten o średnicy 74.61mm  trochę trzeba upychać w tym kanałku.
Mam nadzieję że ta wiedza przyda się równie dobrze wam jak i mi, a tymczasem do zobaczenia i do następnego moda :D


Keep calm and make coffee

2 komentarze:

  1. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszamy do nas, gdzie opisujemy jak wymiarować oringi gumowe: https://powerrubber.com/jak-wymiarowac-oringi/ .

    Również takie oringi można kupić u nas: https://powerrubber.com/p/oring-74-6x3-53-silikon/ lub https://powerrubber.com/p/oring-74x3-silikon/

    A co jest najważniesze, u nas w Power Rubber jest pewność posiadanej certyfiakcji FDA, czyli zakupu atestowanych oringów do kontaktu z artykułami spożywczymi.

    OdpowiedzUsuń