sobota, 6 lutego 2021

Udało mi się, całkowicie usunąłem elektronikę z Gaggia Classic V3

W końcu mi się udało, pozbyłem się całkowicie elektroniki z Gaggia Classic V3 :) Tylko nie mam dla was relacji bo tak się śpieszyłem że po drodze się pogubiłem i to co nagrałem do niczego się nie nadawało :/ Dlatego kieruję do was pytanie czy ktoś chce abym mu za free wywalił elektronikę z Gaggia Classic V3 ???












          Jest tylko jeden mały szkopuł, potrzebuję od was ekspres bez modyfikacji. Jeśli się znajdzie osoba chętna to kto pierwszy zgłosi się w komentarzu będzie miał przeróbkę za free a ja zrobię sobie z tego relację foto i video do mojego bloga :) Ale szczerze nie myślałem że to będzie takie proste z usuwaniem elektroniki z ekspresu :)

Połączenie przewodów po usunięciu układu elektroniki.

To może trochę wam to opiszę, wpierw robimy switch mod jak w moim poprzednim filmie. Można wykorzystać przewody które odepniecie od elektroniki do połączenia gniazda zasilania z przełącznikiem a następnie połączyć przewody tak jak widzicie na powyższym zdjęciu. 
Przewód zielony jest do usunięcia, jest to przewód sygnałowy połączony z przyciskami tworzenia pary i załączania pompy i on po zmostkowaniu z niebieskim blokował timer w układzie elektroniki. Przewód odcinamy od kostki i wyciągamy z instalacji a następnie odpinamy konektory od przycisków.
Przewody żółty oraz brązowy są to przewody które zostały odpięte od głównego włącznika i nie są one dalej potrzebne a więc tniemy i wyciągamy je z instalacji.
Przewody biały i niebieski muszą zostać zmostkowane razem, najlepiej je odciąć oraz skrócić i ładnie polutować w okolicy bojlera wtedy wpasują się w obecną wiązkę tylko ciężko się je lutuje w środku w ekspresie ze względu na dostęp.
Pozostałe przewody pomarańczowy oraz brązowy i czarny należy połączyć ze sobą. Pomarańczowy idzie do głównego przycisku dlatego dlatego go usunąłem a brązowy i czarny doprowadziłem do  głównego włącznika. Następnie oba zostały spięte razem i założyłem nowy konektor na nie przez co utworzyły jeden przewód który wpiąłem w miejsce pomarańczowego.


Zrobiłem też krótki film na szybko telefonem aby udokumentować działanie połączeń pomiędzy kabelkami :) i oczywiście działa :D Chociaż kusiło mnie wstawienie do filmu wybuchu bomby atomowej w momencie jak włączam przycisk zasilania :D
No dobra to tak jak pisałem pierwsza osoba która skomentuje temat będzie miała Switch Moda za free bo potrzebuję ekspres do tego aby zrobić pełny temat o tym jak te wszystkie połączenia powinny wyglądać :)
Zatem do zobaczenia i do następnego moda :)



Keep calm and make coffee

11 komentarzy:

  1. Congratulations Damian nice job I'm waiting for the components from china the pt 100 sensor the pid xmt 7100 el ssr dual channel, but with this last one the seller canceled the shipment for logistic problems, I always follow your videos, it would be useful to understand how connect the SSR to the steam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I understand you want to connect two SSR relays to the XMT7100. First you have to convert it to work with two DC / AC relays and then you have to connect it all as in this diagram.
      https://3.bp.blogspot.com/-XoECTHBDCz4/W8pcPT-c3CI/AAAAAAAAOkM/_8HSd9rSJpQ8zf6hTirb0UdPLXrdI5fGgCLcBGAs/s1600/Diagram_PID_mod.jpg

      Usuń
  2. A ja dla odmiany chętnie bym zamontował układ wyłączający np. po 1 godzinie do mojej Old White Gaggia aby jej nie usmażyć jak zapomnę wyłączyć wychodzą z biura. Myślałem o czeskim wyłączniku czasowym CS3-1B (stosuje sie go aby opóźnić wentylator w WC). Nie wiem czy to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No raczej nie jest to dobry pomysł :/ Max obciążenia na tym przełączniku to 150 wat a Gaggia bierze jakieś 1200 wat na starcie co pewnie spowoduje piękne fajerwerki :D No chyba że zrobisz tak że wpierw podłączasz ten regulator ale sam regulator nie steruje bezpośrednio ekspresem a przekaźnikiem SSR AC/AC a dopiero wyjście przekaźnika steruje ekspresem i masz sprawę obciążenia rozwiązaną :)

      Usuń
  3. Dzięki za info. hymm... ale SSR AC/AC musi być sterowany prądem stałym np. 220 V a CS3-1B po włączeniu podaje zmienny 220 V. Chyba że się mylę? Może łatwiej będzie zakupić wyłącznik czasowy gniazdka i ustawić na godziny pracy biura:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AC oznacza prąd zmienny a dokładniej przemienny bo przechodzi przez zero. W gniazdku masz 230v w obecnym standardzie nie 220v :) A SSR AC/AC wygląda tak np.
      https://a.aliexpress.com/_vlBa8b

      Usuń
  4. Tak. Oczywiście zobaczyłem przekaźniki wysterowane także prądem przemiennym. Pomyślę, troche jednak szkoda mi oryginalnej instalacji, chociaż pompa Ulka jest już współczesna...Dzięki za podpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z góry dzięki za podpowiedzi.

    Z innej beczki.
    Czy w współczesnych Gaggia Classic znajduje się sieciowy filtr przeciwzakłóceniowy?
    W mojej Old White Gaggia oczywiście nie ma - a planuję coś założyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko po co ci filtr ? Dla ULKI :) dla pompy elektromagnetycznej nie ma to znaczenia, dla grzałki również ? Rozumiem jak byś budował jakieś urządzenie które ma w sobie trochę mikrokontrolerów to owszem ale w ekspresie ? Gaggia V3 takowego nie posiada a elektronika jest oparta na zasilaczu beztransformatorowym.

      Usuń
  6. Damian, a gdzie w takim razie wpiąć zasilanie od gniazda,które wchodzi do elektroniki (2 piny)? pod przycisk główny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że wszystko wyjaśniłem co i jak w tym temacie https://gaggiaclassicmods.blogspot.com/2020/11/gaggia-classic-switch-mod-czyli.html

      Usuń