środa, 12 stycznia 2022

Mam kolejne dwie Gaggia :)

Mam :) a nawet mam dwie :) Udało mi się zakupić dwie sztuki w dobrej cenie, oczywiście obie zawalone kamieniem jak zwykle i obie po skończeniu mogą być któregoś lub którejś z was ?













           Jakoś tak ostatnio wyszło że zakupiłem V1 oraz V3 w przystępnych cenach na OLX, oczywiście zakupiłem je po to aby je zmodernizować i aby ktoś z was mógł się cieszyć nowo nabytym zmodernizowanym sprzętem :)

Po lewo V3, po prawo V1

Na pierwszy ogień pójdzie V1 w której zamierzam zrobić :
- Pełny przegląd z odkamienianiem, czyszczeniem itp.
- Wymiana oringów na sylikon.
- Śruby na stal nierdzewną.
- Rozbieralny zawór pary.
- Manometr.
- Pid (chyba na magnesie)
- Ewentualnie podświetlenie
- Ewentualnie regulacja pracy pompy na ściemniaczu ???
- Mosiężny dyfuzor.
- Inne pokrętło zaworu pary, lecz wpierw muszę dorwać tokarza.
- i ? i w sumie sam już nie wiem ale pewnie coś wymyślę dodatkowo :)



Co do modelu V3 to z pewnością na dzień dobry zaliczy pełny serwis ale pozostanie chwilowo w oryginale bo chcę zrobić temat o tym jak samemu w domu możecie usunąć całkowicie elektronikę oraz zbędne okablowanie. V3 ma na froncie niestety dwie spore rysy dlatego myślę że nie wszyscy będą ją chcieli zakupić ale postaram się zrobić jak najwięcej w jak najbardziej przystępnej cenie aby te rysy nie kolidowały z jakością sprzętu. V3 jest w wersji wczesnej, czyli lejek jest kanciasty i matowy jak w V1 i nie posiada nierdzewnego dyfuzora co też trzeba będzie wymienić.
Daty na bojlerach, V1 jest z roku 2011 zaś V3 z roku 2019 i w sumie zobaczymy gdzie jest więcej kamienia skoro obie są zakamienione czyli zaniedbane :( niestety.
Graty z Chin zamówione :) myślę że z początkiem lutego V1 będzie już gotowa i zmodernizowana, zatem zaglądajcie na bloga bo jak pojawi się temat to będzie oznaczać że ekspres jest już dostępny.
Do zobaczenia i do następne moda.


Keep calm and make coffee

6 komentarzy:

  1. Powstaje manufaktura. Są części, jest wiedza. Gratulacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratów ostatnio nie brakuje więc trzeba to jakoś wykorzystać :)

      Usuń
  2. Witam, dzień dobry, na moją gaggię classic 2019, czy możesz zamontować PID i zmniejszyć ciśnienie do 9 bar.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć, czy możesz zmodyfikować moją gaggię classic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej 😁 odezwij się na maila lub przez formularz kontaktowy.

      Usuń