niedziela, 10 października 2021

XMT7100 zamontowany na magnesie ?

Jakiś czas temu poproszono mnie abym zamontował PID tak jak na jednym ze zdjęć znalezionych w sieci ? Zobaczyłem zdjęcie, chwilę pomyślałem i zamówiłem potrzebne rzeczy. Wyszło praktycznie identycznie a po co ten magnez to dowiecie się w tym temacie :)












          Będąc w trakcie modernizacji ekspresu dostałem taki link https://imgur.com/a/XO96NEy#vJqDLR5 oraz zapytanie czy da radę to zrobić. Przyjrzałem się modyfikacji i dostrzegłem że PID jest zamontowany przy użyciu magnesu neodymowego na jakimś kątowniku ? Pomyślałem że jak znajdę potrzebne graty to da radę i godzinę później miałem już zamówione co trzeba :) Muszę przyznać że patent mi się spodobał i to pomimo dyndających przewodów za ekspresem, w każdej chwili można zmienić usytuowanie xmt7100 i pomimo że jest tuż nad zbiornikiem to dzięki magnesowi nie ma problemu aby ściągnąć pokrywkę i dolać wody.

Kątownik, magnes, obudowa xmt7100

Kątownik, magnes, obudowa xmt7100

Zatem co jest potrzebne do umieszczenia obudowy PIDa nad zbiornikiem ??? Magnes oraz czarny kątownik aby się wszystko zgrywało kolorystycznie. Użyłem uchwytu magnetycznego neodymowego o średnicy 31mm w osłonie gumowej, może on podnieść 7.5kg więc do utrzymania obudowy PIDa w zupełności wystarczy. Jak byście się uparli to podniesiecie na nim cały ekspres :) Z przesyłką kosztował mnie on 17zł więc nie jest to astronomiczny wydatek a link do aukcji znajdziecie tutaj: https://allegro.pl/oferta/uchwyt-magnetyczny-neodymowy-c31l-n35-gumowy-mocny-10494160332 Jeśli link wygaśnie to wystarczy że poszukacie magnesu w gumowej osłonce z trzpieniem fi 6mm. Z kątownikiem pomalowanym na czarno nie było łatwo bo przeważnie są tylko wersje cynkowane ale należy szukać czegoś takiego jak "Kątownik Do Krzesła" i wtedy znajdziemy kątowniki pomalowane w różnych kolorach oraz różnych rozmiarach. Tutaj jest raczej potrzebny większy rozmiar kątownika dlatego ja zastosowałem kątownik o wymiarach 80 x 80 mm a link do niego jest tutaj: https://www.bricoman.pl/katownik-do-krzesel-80x80x15mm-czarny-736176.html 

Rozwiercanie kątownika na fi 6mm pod magnes

Kątownik ma oryginalnie otwory fi 4.6 - 4.8 mm tak więc jeden z nich musiałem rozwiercić na fi 6mm gdyż w taki gwint jest wyposażony magnes neodymowy.

Przymiarka i wiercenie otworów w obudowie.


Obudowa zmontowana razem z kątownikiem i magnesem.

Szybka przymiarka otworów kątownika do obudowy i po chwili otwory zrobione. Długość kątownika jest idealna bo nie jest on ani za długi ani za krótki w stosunku co do obudowy PIDa. Obudowy użyłem standardowo z Aliexpress z oryginalnie wyciętym otworem pod PIDa oraz z tyłu z wywierconym otworem pod okablowanie co akurat w tym przypadku się przydało bo odeszło mi jedno wiercenie. Link do obudowy tutaj: https://pl.aliexpress.com/item/1005001969926651.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.446e5c0fCnmXFf 

Wiercenie otworu pod okablowanie.

Fi 10mm pod okablowanie.

Otwór pod okablowanie zrobiłem identyczny jak w obudowie PIDa a to dlatego że miałem zakupione przepusty gumowe które po montażu zmniejszą otwór do rozmiaru fi 8mm oraz nadadzą ładniejszego wyglądu dla całej tej modyfikacji.

Montaż gumowego przepustu.


Oba przepusty gumowe zamontowane.

Sami powiedzcie że z przepustami ta modyfikacja wygląda o wiele lepiej niż jak by miało być widać takie gołe otwory, przepusty są tanie jak barszcz więc myślę że warto w nie inwestować bo wtedy mod wygląda jakby właśnie taki był od nowości :) Link do gumowych przepustów znajdziecie tutaj: https://allegro.pl/oferta/przepust-gumowy-okragly-8mm10-szt-9552440451 Jak by aukcja wygasła to wystarczy poszukać na Allegro: "PRZEPUST GUMOWY OKRĄGŁY 8mm" i z pewnością znajdziecie.

Montaż oplotu


PID po zmontowaniu i w trakcie uruchamiania.

W linku który otrzymałem ekspres nie miał okablowania w oplocie, stwierdziłem że oplot będzie wyglądał lepiej niż ten plastik z linku i nie myliłem się. Zamaskowane okablowanie prezentuje się znacznie lepiej ale przepchnięcie tych przewodów nie było takie proste :)

Ekspres zmontowany

Ekspres skończony, na początku byłem sceptyczny z resztą jak zwykle bo u mnie tak jakoś jest :) ale po tym jak to zmontowałem i pobawiłem się PIDem że mogę go ustawić tam gdzie chcę w każdej chwili to muszę przyznać że jednak pomysł bardzo fajny z tym kątownikiem oraz magnesem neodymowym.



Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne dla każdego, oplot z przewodami jest dość sztywny i może przeszkadzać jeśli chcecie dosunąć ekspres do samej ściany lub akurat coś ma za nim stać ? Ale jeśli macie dostateczną ilość miejsca to gorąco polecam to rozwiązanie bo metodą prób i błędów sami zdecydujecie gdzie umieścić PID aby patrzało się wam na niego najlepiej.


Test lewo, prawi i na boku.


Test na boku czy nie opada.


Tak wiem, po kiego ja się wywierciłem centralnie pod gniazdem zasilającym skoro przewód jest kątowy od zasilania :/ Ale to wiem teraz po fakcie że trzeba było uciekać z otworem w stronę przekaźnika ssr wtedy przewody PIDa i zasilający nie kłóciły by się ze sobą. Jeszcze co do magnesu, chcąc mieć na boku zamocowany PID na stałe używając magnesu proponował bym jednak kupić jeszcze większy magnes, ten ma 31mm to tak około 40mm bym radził gdyż w trakcie pracy pompy może PID opadać w dół a różnica w cenie takich magnesów to nawet 5zł nie jest.
Mam nadzieję że temat montażu się podobał :) Jeśli tak to teraz wiecie jak możecie umieścić XMT7100 w swoim ekspresie. Zrobiłem jeszcze krótki film w którym możecie zobaczyć jak wygląda PID po zamontowaniu w ekspresie. 



Ps. nie zapomnijcie dać lajka aby mnie google lepiej z filmami pozycjonowało :)



Keep calm and make coffee











3 komentarze:

  1. Nice job, as always!

    Do you know if these magnets can hold onto an older stainless steel case? I have a 2006 Classic, and the magnets I have do not stay on its case.

    Thank you for all the content you published, very useful for me!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I checked on my old Gaggia Classic V1 which has a stainless steel case and does not stick: /

      Usuń
  2. Hello, can I come with my gaggia classic 2019, for you to fit these mods for me?

    OdpowiedzUsuń