czwartek, 20 lutego 2020

Kupiłem obudowę do PIDa z Aliexpress i .... ?

W moim ostatnim temacie pokazałem wam obudowę jaka jest dostępne na Aliexpress pod PIDa XMT7100, jest to gotowa obudowa z wyciętymi otworami montażowymi. Stwierdziłem że nie jest droga więc ją zamówię i się wam pochwalę ale z chwalenia przejdę raczej na żalenie :/











            Obudowa jest wykonana z bardzo dobrego aluminium, jeśli chodzi o gatunek to naprawdę nie jest to żaden gównolit i gorąco bym ją polecił gdyby nie to że Pan Chińczyk skopał otwór montażowy w obudowie i wykonał go za dużego o 3mm.

Przedni panel obudowy wraz z zamontowanym PIDem

Otwór w przednim panelu został wykonany na wymiar 45mm x 25mm przez co na dole jak i u góry są widoczne szczeliny po zamontowaniu PIDa, prawidłowy wymiar tego otworu powinien być 45mm x 22mm czyli jest wykonany o 3mm za duży i stąd te szczeliny widoczne na zdjęciach :/ Ale nie spisuję obudowy jeszcze na straty gdyż mam nadzieję że Pan Chińczyk poprawi swoją jakość po kilku komentarzach umieszczonych na jego stronie. W sumie jeśli komuś nie przeszkadza tak zamontowany PID to z powodzeniem może jej użyć. W ostateczności wykonam nowy panel z kawałka blachy aluminiowej.

Porównanie długości obudowy z PIDem

Nie licząc tego otworu czy są jakieś zalety ? Tak z pewnością zaletą jest długość którą widzicie na zdjęciu powyżej, obudowa jest na tyle długa że spokojnie zmieści się do środka PID wraz z okablowaniem i możliwe że konektory też się tam zmieszczą dzięki czemu nie będzie trzeba montować gołych kabli w terminal śrubowy. Długość całkowita obudowy wraz z dwoma panelami to 88mm, zaś bez paneli to 85mm.

PID XMT7100 wraz z nową obudową.

A tak przy okazji, PID pochodzi od tej samej osoby która sprzedaje te obudowy i z pewnością nie jest to ten sam PID który kupowałem do tej pory, czy jest gorszy czy lepszy ciężko mi stwierdzić ale myślę że wyjdzie w praniu. Przy najbliższej okazji jak go będę montował to go z ciekawości otworzę i zajrzę aby porównać jego wnętrze z poprzednikiem którego używałem do tej pory.

Obudowa XMT7100

Tył obudowy do XMT7100

W ramach przypomnienia link do obudowy https://www.aliexpress.com/item/4000556563172.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.311a2e0eK2rvgu Sklep nazywa się Shop Wanlan Store , w tym momencie dwóch niezadowolonych klientów już jest gdyż ja i jeszcze ktoś wystawiliśmy opinię o obudowie że jest niewłaściwie wykonany otwór. Cóż mogę powiedzieć, jeśli mocno jej potrzebujecie to możecie ją zamówić ale wtedy PID będzie dość swobodnie siedział w tej obudowie. Myślę że trochę niezadowolonych komentarzy skłoni Pana Chińczyka jednak do poprawy jakości. Poprzedni temat TUTAJ a ja wracam do pisania tematu o Rancilio który ostatnio u mnie trochę posiedział.

Keep calm and make coffee

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz