środa, 18 listopada 2015

No i zawsze pękają w niewłaściwym momencie.

Dzień jak co dzień, wstajesz, mielisz kawę i łamiesz rączkę kolby !!??



















             No niestety naprawiać nie ma sensu gdyż zakup dobrego kleju do plastiku będzie równy lub większy niż zakup nowej rączki z www.akcesoriabaristy.pl. Na całe szczęście koszt nowej rączki kolby Gaggia to zaledwie 16zł plus koszty transportu, ta tania cena chyba też idzie w parze z jakością.

Złamana kolba Gaggia Classic

Nie zmienia to jednak faktu iż rączki kolby ekspresu Gaggia są słabe i pękają tuż za śrubą mocującą, nie licząc tej miałem jeszcze dwie inne popękane rączki kolb Gaggia.

Oryginalne rączki Gaggia Classic

Oryginalne rączki Gaggia Classic

Jak sami widzicie każda jedna jest pęknięta, sposób mocowania kolby w rączce powoduje iż chyba zawsze będą pękały co nie brzmi zbyt optymistycznie.

Nowe rączki z strony www.akcesoriabaristy.pl
Z racji na cenę zamówiłem sobie kilka nowych rączek z sklepu www.akcesoriabaristy.pl Jestem akurat zwolennikiem zamawiania na zaś, po co mam zamawiać jedną skoro mogę zamówić 2 albo nawet 3 sztuki.

Nowe rączki z strony www.akcesoriabaristy.pl

Do pełni szczęścia brakowało mi jeszcze tylko nowych nierdzewnych śrub i klucza nasadowego 10mm który kupiłem w jakimś sklepie z chińszczyzną za 4zł


Nowe śruby nierdzewne oraz podkładki przeciw odkręcaniu się.

Klucz M10 zakupiony do wykręcania śrub z wnętrza rączki kolby.

Jeśli chodzi o śruby to nie mogłem dostać identycznych jak te oryginalne i musiałem zakupić normalne z stali nierdzewnej plus podkładki sprężynujące, da to ten sam efekt jak oryginalna śruba. Oryginalne śruby były stalowe więc po pewnym czasie pokrywały się grubą warstwą rdzy.

Nowe rączki po zamontowaniu

Wymiana rączki kolby nie zajęła mi nawet 10min czasu, jest to tak proste. Jak już mówiłem z racji konstrukcji mocowania kolby w rączce co jakiś czas będzie czekać mnie wymiana ich na nowe. Warto w tym przypadku zainwestować i zakupić już nowy typ kolby gdzie rączka jest wkręcana na masywną śrubę M10 i sama konstrukcja mocowania nie powoduje żadnych niespodzianek. Wszystko zakupimy na www.akcesoriabaristy.pl.
Można też spróbować pójść o krok dalej i zastąpić plastikową tandetę drewnem, napotkałem już taki temat w internecie na stronie www.instructables.com


źrudło : http://www.instructables.com/id/Wooden-Handle-for-Espresso-Portafilter/?ALLSTEPS

Wygląda obiecująco chodź ja sam nie obrabiam drewna a jedynie metal oraz nie mam warunków w domu na wykonanie takiego projektu. Z jednym małym ale gdyż kolba jest wklejona w drewnianą rączkę i tak naprawdę jest to takie jednorazowe, lecz muszę przyznać w porównaniu do tandetnego plastiku za 16zł wygląda bombowo.

Keep calm and make coffee

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz