sobota, 23 maja 2015

Gaggia cieknie, cieknie po rozbiórce

Od czasu do czasu wypadało by rozebrać naszą Gaggia i ja wyczyścić ale po rozbiórce może czekać nas niemiła niespodzianka. Wszystko w kamieniu a po wyczyszczeniu kamienia zaczyna nam cieć z pod zaworu pary. Nowej uszczelki pod rękom nie mamy a trzeba sobie jakoś poradzić aby kawkę można było dalej robić.




















            No dobrze kawa czeka a Gaggia cieknie, uszczelka mi już nie trzyma i trzeba by to jakoś naprawić na szybko aby znów cieszyć się dobrą kawką :)


Miałem już taką sytuację że po szkiełkowaniu używanego bojlera uszczelka nie trzymała prawidłowo i był wyciek z pod zaworu pary. Jest to raczej metoda jak sobie poradzić na szybko kiedy nie mamy pod ręką nowej uszczelki a dysponujemy tylko pilnikiem :) Spiłowałem pilnikiem iglakiem powierzchnie gdzie przylega zawór pary. dzięki temu uszczelka będzie dokładniej przylegać do stożka w bojlerze i wyeliminujemy przeciek. Metoda na szybko ale działa.


Ja użyłem starych dobrych iglaków które pewnie w zakładzie WSK przeżyły nie jedno i pamiętają nie jeden silnik lotniczy, chińszczyzny nie polecam no chyba że chcemy tylko napsuć sobie nerwów w trakcie piłowania. Nie należy też tego robić jakimś narzędziem elektrycznym, używamy pilnika płaskiego po to aby zachować płaskość płaszczyzny do której przylega zawór. Przed piłowaniem musimy się upewnić czy starczy nam miejsca a mianowicie czy pokrętło zaworu pary nie będzie wadziło o obudowę ekspresu.


Nie musiałem piłować jakoś nadmiernie dużo , wystarczyło około 0.2 mm aby wyeliminować przeciek z pod zaworu pary. Korpus jest z ZnAl ( potocznie zwany "Gównolitem" ) i jest to bardzo miękkim materiałem więc warstwę zdejmiemy bardzo szybko.


Nie przeginać to chyba dobre słowo, lepiej by było pojechać do sklepu po nowy oring ale jak się mieszka tam gdzie się mieszka to nie zawsze idzie coś w sklepie znaleźć od ręki i trzeba kombinować właśnie na takie sposoby. Warto na koniec poprawić obróbkę papierem ściernym chociażby dla estetycznego wyglądu, w zależności od tego jakim pilnikiem człowiek dysponuje taka będzie obróbka.


Bojler po poprawce płaszczyzny

Bojler po poprawce płaszczyzny.

Tak przygotowany bojler możemy już zamontować do ekspresu i cieszyć się dobrą kawką :) Oczywiście taka metoda może nam służyć tylko awaryjnie i nie należy jej zbyt często stosować gdyż w końcu pokrętło zaworu pary zacznie nam trzeć o obudowę. Ja użyłem tego sposobu tylko raz a że się u mnie sprawdził to może pomoże i wam w takiej sytuacji.
Oringi w ekspresie Gaggia i ich zakup to już temat na innego moda, czas zakończyć moda zrobieniem dobrej kawy .....

Keep calm and make coffee

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz