czwartek, 8 lutego 2018

Naprawa podświetlania obu klawiszy FILM

Ostatnio jeden z moich czytelników poprosił mnie o naprawę podświetlenia w swojej klawiaturze od Gaggia Classic. Z racji iż taki temat na moim blogu już powstał to postanowiłem nie powielać wątków po to tylko aby coś napisać. Dziś będzie mało gadania, dziś obejrzycie sobie film jak to było zrobione :)











         W klawiaturze którą podesłał mi Marcin nie działało podświetlenie lewego przycisku włączającego ekspres, jak się okazało podczas rozbierania klawiatury ekspresu że winowajcą jest złamana jedna z nóżek od neonówki. Od jakiegoś czasu myślałem o jakimś dłuższym filmie ale tak naprawdę nie miałem czym go nagrać i zaprzęgłem do tego mojego starego Galaxy S4 z systemem LineageOS plus statyw do telefonu made by Biedra za 15zł :) Brak dobrego oświetlenia i trzęsący się statyw może nie dał najlepszego efektu ale na początek czemu by nie. Niedługo zmieniam telefon i jak bym dorobił jakieś dobre oświetlenie ledowe to może i zaczął bym więcej wideo poradników nakręcać. Ale nie obiecuję, lubię swojego bloga a czy jest mi pisane zostać do tego jeszcze wlogowcem to ....... ? nie wiem :) Pewnie niedługo i tak pochłonie mnie rower więc blogowanie i wlogowanie pójdą gdzieś w niepamięć aż do samej zimy lub kolejnej kontuzji po glebie :D Pozostaje mi jeszcze zaprosić was do oglądania filmu, no i oczywiście na koniec łapkę w górę poproszę pod filmem :)



Jeśli po przeczytaniu bloga czy obejrzeniu filmu nadal nie wierzycie w siebie to służę pomocą serwisową, napiszcie do mnie a myślę że się dogadamy.
Lubisz mojego bloga ? Podoba ci się to co robię, jeśli tak to zawsze możesz skorzystać z przycisku obok i kupić mi kubek kawy tak duży jak sam uważasz że zasługuję korzystając z systemu PayPal.

Keep calm and make coffee


2 komentarze:

  1. Witam,
    Żaluję, ze nie znalem Twojego blogu wczesniej. Moja Gaggia ma troche ponad 10 lat a co za tym idzie dotycza mnie w zasadzie wszystkie problemy, o ktorych piszesz. Ostatni z nich to przelacznik. Troche mnie zaskoczyl, bo wydawalo mi sie, ze to kolejny przypadek uszkodzonego bezpiecznika termicznego (mam juz 4-ty na skutek popelnionych onegdaj bledow). Gdy rozbiera sie tego typu przelacznik bez dodatkowych wskazowek bardzo latwo sie pogubic i cos zniszczyc. Tak bylo i w moim przypadku. Przelacznik byl w srodku potwornie brudny, sprezynki i kowadelka rozsypane. Na poczatku nie mialem pojecia z jakim typem oswietlenia mam do czynienia wiec naprawa bardzo sie przeciagnela. Zapamietalem jednak, ze podobne "zaroweczki" sa zastosowane we wlacznikach schodowych. Rozebralem jeden z nich i kolejny problem - po co tam rezystor (w lewym przelaczniku Gaggi byl wprawdzie widoczny ale jak sie okazalo byl spalony i nie potrafilem odczytac jego wartosci). Dopiero allegro pomoglo, bo znalazlem neonowki o roznych wymiarach i w wersji "z" oraz bez rezystora. Wymienilem obie nenowki, jednak gdyby nie Twoj wpis nie domyslilbym sie ze prawy przelacznik takze posiada rezystor. Podczas rozbieranie musial umknac mojej uwadze. Okazalo sie, ze idealnie pasuje ten ktory byl dolutowany do jeden z neonowek z A. Wystarczylo obciac wyprowadzenia i zeszlifowac warstwe ochronna. Wszedl w oryginalny otwor a "swiatelko" powrocilo :)
    Niestety, jeszcze jeden problem pozostal do rozwiazania - mimo oznaczenia pisakiem (jak w Twoim przykladzie) najprawdopodobniej zamienilem jakas pare koncowek. To juz zreszta kolejny raz. Efekt jest taki, ze po wlaczeniu spieniacza bimetal 145 nie rozlacza grzalek. Skutek latwy do przewidzenia - kolejny raz przepala sie termik :(
    Mam goraca prosbe - czy moglbys zrobic jedno wyrazne zdjecie przelacznika z podlaczonymi koncowkami? Zdjecia ktore zrobilem dla siebie okazaly sie zbyt ciemne i nieostre. Juz raz mialem z tym problem (kilka lat temu) ale wystarczylo zmienic tylko jedna pare wyprowadzen. Teraz jedak chyba bardziej zamieszalem :)

    Yaroos

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, przepraszam że odpowiadam tak późno ale umknęło mi gdzieś powiadomienie o tym komentarzu. Powiedz mi czy poradziłeś sobie już z ekspresem ? Czy nadal potrzebujesz zdjęcie wnętrza ekspresu ?

    OdpowiedzUsuń