wtorek, 2 lutego 2016

Gaggia Baby Millenium

Plastikowa Gaggia z sercem Classica, niestety mój egzemplarz kawy raczej już nie zrobi tak więc pozostaje mi jedynie pokazać i powiedzieć co nie co na jej temat.
























              Może i tego nie widać zbyt dobrze lecz obudowa od mojej Millenium na niezbyt wiele już się nadaje, tak więc została zaledwie dawcą części dla mnie. Chodź czego mogłem się spodziewać skoro dałem za nią aż 75zł :)

Gaggia Millenium front

Zniszczona obudowa Gaggia Millenium

Uchwyt grupy Gaggia Millenium

Ekspres w pełni wykonany z plastiku ale za to bardzo grubego co się naprawdę chwali, w środku ta sama grupa co w Gaggia Classic i taki sam zawór OPV. Górna część jest wykonana z
półprzeźroczystego czerwonego tworzywa i posiada ładny podświetlany napis GAGGIA, każdy z przycisków też jest podświetlany oddzielnie na czerwono.


źródło: http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?f=17&t=317267

Panel przełączników tuż po demontażu 
Przykładowe zdjęcie z internetu pokazuje jak ładnie świeci cały panel oraz napis w ekspresie.

Oryginalna łyżka Millenium

Widoczna na zdjęciu jest wkładka ciśnieniowa do łyżki.


Z ekspresem dostałem oryginalną kolbę z gumowym wkładem do zwiększania ciśnienia, nie wiem na jakim ciśnieniu pracowała ale przeważnie kolby wysokiego ciśnienia pracują na około 14bar. Jak by nie patrzeć całą zawartość sita trzeba przecisnąć przez tą małą dziurkę na środku gumowego wkładu. Tutaj też klapa, gdyż gumowy wkład był pęknięty i ciśnienie uciekało bokiem przez pęknięcie.

Wyciek z pod bojlera i osady kamienia.

Wyciek z pod bojlera i osady kamienia.

Koś się go pozbył ze względu na standardowe wycieki z pomiędzy uchwytu grupy a bojlera, resztę obudowy załatwił niewłaściwy transport i w takim stanie Millenium trafił w moje ręce.


Gaggia Millenium widok z góry

Widok pompy i zaworu OPV

Widać inną rurkę pary oraz pionowy zawór pary

Nie licząc innego rozmieszczenia elementów w porównaniu do Classic-a są tutaj niewielkie zmiany, jedynie zawór pary oraz rurka pary są inne. Zawór w tym przypadku jest ustawiony pionowo i rurka pary jest po porostu dłuższa.

Grupa po ściągnięciu bojlera

Bojler po ściągnięciu zaworu pary

Osad i uszkodzona uszczelka w miejscu mocowania zaworu pary.

Do takiego wyglądu zdążyłem już przywyknąć w ekspresach które otwieram i jakoś nieszczególnie mnie to zdziwiło :) Chodź czasami owszem było by miło zobaczyć zadbany ekspres od wewnątrz.
Jeśli chodzi o słowo MILLENIUM oznacza tysiąclecie, nazwa dobrze pasuje do ekspresu. Swoim wyglądem miał nawiązywać jak mi się wydaje do wejścia w następne tysiąclecie i pokazywać że Gaggia wykonała następny krok do przodu. Biała wersja jest prześliczna i jeśli uda mi się kiedyś kupić ją z dobrą obudową to będę naprawdę szczęśliwy. Oczywiście pewnie nie obejdzie się bez modyfikacji typu dysza pary or RS czy jakiś ładny malutki PID z www.ebay.com.

Cała grupa wyciągnięta z Millenium

Na sam koniec z Millenium pozostało mi tyle, reszta obudowy spoczęła w piwnicy w kartonowym pudle czekając na lepsze jutro.

Gaggia Millenium Parts Diagram

Źródło: https://www.espressotec.com/gaggia-old-baby-parts-diagram.html

Pozostało mi tylko jeszcze podzielić się z wami diagramem dla lepszego zrozumienia konstrukcji oraz zrobieniem sobie pysznego Cappuccino którym niestety nie mam jak się z wami podzielić ....... Do zobaczenia do następnego moda.

Keep calm and make coffee

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz