poniedziałek, 16 marca 2015

Wymiana wylewki pary na Rancilio Silvia


Nowa lepsza wylewka pary od Rancilio Silvia i jak to zrobić samemu w 5min.
















         Wylewkę pary od Rancilio Silvia udało mi się kupić okazyjnie na Allegro wraz z przesyłką za 85zł, już jakiś czas polowałem aby zakupić ją w dobrej cenie. Na stronie www.akcesoriabaristy.pl w momencie pisania tego postu była ona akurat niedostępna ze względu na pusty stan magazynu. Ale znalazłem ją jeszcze i to w dobrej cenie na stronie https://www.coffeesite.pl w cenie 79zł plus koszty transportu. W ostateczności możemy ją zamówić z najbardziej znanej strony www.ebay.com

Stara wylewka pary przed zdemontowaniem

Oryginalna wylewka pary Gaggia Classic ubija pianę aż za dobrze wręcz robi z mleka śmietanę i to może być jeden z powodów dla którego warto ją zmienić na inną. Od czego zacząć, od odkręcenia śruby kluczem 12 która trzyma naszą wylewkę pary z gwintem m10x1 i tu o dziwo w tym miejscu nie jest to z pewnością gwint calowy jest to metryczny m10x1.

Nowa i stara wylewka pary

Długościowo obie wylewki pary wypadają bardzo podobnie, różnią się natomiast śrubami mocującymi. Wylewka pary Gaggia Classic posiada śrubę z gwintem m10x1 zewnętrznym a wylewka pary Rancilio z gwintem 1/4" wewnętrznym.

Obie wylewki rozmontowane przed zamianą nakrętek.

Przed montażem musiałem wszystko rozebrać na części pierwsze gdyż trzeba wykorzystać oryginalną śrubę Gaggia Classic, po odkręceniu śruby z wylewką Gaggia należy jeszcze pamiętać że najprawdopodobniej w środku pozostanie uszczelka gumowa. Na dobrą sprawę nie musiałem jej wyciągać gdyż nowa rurka ma ten sam rozmiar.

Wylewka pary Gaggia, konieczne jest jej rozgięcie inaczej nie odzyskamy śruby mocującej.

No własnie jest i owa śruba która bez rozgięcia rurki tak po prostu z niej zejść nie chce. No niestety to jest mankament gdyż musimy jakimiś kombinerkami lub w imadle naszą starą rurkę trochę rozgiąć, wtedy dopiero udaje się ściągnąć śrubę z rurki.


Na szczęście mojej nowej wylewki pary wyginać już nie musiałem, nakrętka wchodzi na nią bez problemów do samego końca i mogłem zamontować resztę rzeczy z powrotem.


Teraz wystarczy już tylko przykręcić ponownie nakrętkę kluczem 12 i można zabierać się za spienianie mleka.


Dla tych co mają jeszcze wątpliwości polecam filmik z www.youtube.com


A jak najlepiej zakończyć udanego kolejnego moda, może udanym dobrym Cappuccino :) Mmmmm


Keep calm and make coffee

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz