niedziela, 22 marca 2015

Nowe sita kolby oraz sito prysznica z www.atp-czesci.pl


Czy nowe znaczy lepsze a może raczej tańsze nie zawsze idzie w parze z dobrym. Dziś jak sobie nie popsuć smaku kawy przez jakość części jakie kupujemy.















          Jakiś czas temu postanowiłem zakupić sobie nowe sita kolby oraz sito prysznica z strony www.atp-czesci.pl ceny na stronie były dość atrakcyjne i myślę że to mnie skłoniło do zakupu właśnie tam.





Góra stare sitko, dół nowe sitko.


Nowe sito prysznica różni się od oryginalnego sita Gaggia, jest przede wszystkim mało estetycznie wykonane. Chromowane sito jest całe pozacierane a z pod spodu przebija goły metal co może wpływać na jego trwałość w przyszłości. Zamówiłem ich dwie sztuki i na obu jest to samo, jednym słowem nie ma sensu nawet zakładać tak źle wykonanego sita do ekspresu. W rękach także daje się wyczuć jakość wykonania, blacha w nowym sicie jest cieńsza niż w tym oryginalnym.
Z pewnością producent starał się tutaj zaoszczędzić na materiale co pociągnęło za sobą złą jakość wykonania.
Owe sita prysznica są dostępne tutaj www.atp-czesci.pl ich numer katalogowy to 1081063 zaś cena 5.94zł netto. Sita sa też dostępne na stronie www.north.pl w cenie 32.02zł brutto Nr katalogowy: 732-RH-2405 lecz jak widać na zdjęciu są one identyczne jak te oryginalne Gaggia czego nie można powiedzieć o tych tanich z www.atp-czesci.pl.
        To może teraz co nie co na temat sit kolby jakie zamówiłem a zamówiłem ich aż 4 sztuki. Stare sita jakie miałem z moim ekspresem były już trochę powycierane i chciałem sprawić sobie nowe. Zamówiłem sita o rozmiarach 14gram 12gram 7gram i ślepe sito. Tutaj znowu czekało mnie niemiłe zaskoczenie.

Sita oryginalne Gaggia

Sita oryginalne Gaggia

Zacznijmy od sit starych widocznych powyżej, mimo częstotliwości użytkowania i powstałych rys prezentują się całkiem nieźle. Szczerze jak bym wiedział jakie będą nowe sita wcale by mi do głowy nie przyszło ich wymieniać.

Sita ze strony www.atp-czesci.pl

Sita ze strony www.atp-czesci.pl

Sita ze strony www.atp-czesci.pl

Góra stare sito, dół nowe sito.

Góra stare sita, dół nowe sita

Góra stare sita, dół nowe sita

Nowe sita mimo dobrego tłoczenia mają kiepską powlokę zabezpieczającą,stare sito prawdopodobnie było chromowane lub jest wykonane z stali dobrej jakości wysokowęglowej mimo swoich lat nadal trochę się błyszczy. Nowe sito jest zaledwie cynkowane, bynajmniej tak mi się wydaje.
Jednym słowem kolejna wtopa, jedynie ślepe sito jest sitem chromowanym i jego jakość wykonania jest naprawdę solidna. Cena oczywiście, cena mnie skusiła ale wiadomo człowiek uczy się na swoich lub cudzych błędach, niestety ja muszę uczyć się na własnych błędach. Wszystkie sita oczywiście pochodzą z sklepu www.atp-czesci.pl. A jak stare powiedzenie mówi że chytry dwa razy zapłaci i pewnie tak będzie.
Sito 14gram jest dostępne tutaj www.atp-czesci.pl jego numer katalogowy to 1160262 cena 10.53zł netto.
Sito 12gram jest dostępne tutaj www.atp-czesci.pl jego numer katalogowy to 1160252 cena 10.53zł netto
Sito 7gram jest dostępne tutaj www.atp-czesci.pl jego numer katalogowy to 1160261 cena 10.53zł netto
Sito ślepe jest dostępne tutaj www.atp-czesci.pl jego numer katalogowy to 1160339 cena 5.73zł netto
Osobiście lubię ten sklep i nie będę od razu go przekreślać, lecz z pewnością można mieć tutaj zastrzeżenie co do opisów i wyglądu zdjęć. Jeśli zdjęcia były by lepszej jakości głęboko zastanowił bym się nad tymi tanimi sitami a tak tylko po raz kolejny przekonałem się że nie warto kupować tanich rzeczy.
Tak tego odcinka raczej dobrą kawą nie zakończę, a może właśnie powinienem dla poprawy nastroju.

Keep calm and make coffee

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz