poniedziałek, 9 marca 2015

Gaggia Classic nowy dyfuzor czy jak kto woli Gaggia Classic shower holder

Dałem ciała, chciałem poprawić mój dyfuzor z stali nierdzewnej i go schrzaniłem. Na ścisłość mógł by zostać lecz przypadkiem znalazłem inny dyfuzor od ekspresu Gaggia i to cały z mosiądzu. Czy będzie pasował ? myślę że to wyjdzie w praniu.














               Nowy dyfuzor z mosiądzu znalazłem w sklepie www.atp-czesci.pl jego numer katalogowy w sklepie to 1086509 a cena 58.86zł netto do tej sumy musimy dodać jeszcze podatek wat. Cena wraz z wysyłką i podatkiem wat to około 80zł ale myślę że się opłaca gdyż standardowy dyfuzor jest wykonany z ZnAl i jego trwałość jest mocno ograniczona a dyfuzor z mosiądzu będzie nieśmiertelny.
O dyfuzorze z mosiądzu wspominałem już w moim pierwszym poście, wtedy udało mi się go znaleźć za ponad dwa razy większą kwotę a tu proszę taka niespodzianka.


Rozmiar dyfuzora z mosiądzu jest inny niż oryginalny dyfuzor z ZnAl. Nowy dyfuzor jest przeznaczony do innego modelu ekspresu Gaggia i pod sita o wymiarach 57mm a nie 58mm jak w przypadku Gaggia Classic. Jak on się będzie sprawował w ekspresie nie jestem wam w stanie powiedzieć ale myślę że trzeba eksperymentować i że czas pokarze.





Do dyfuzora pasuje standardowe sito Gaggia które ma rozmiar około 54.5 mm czyli o około 0.5 mm mniejsze niż średnica montażowa, chodź luz znika po jego dokręceniu u wypłaszczeniu się sita.



Z tyłu wygląda podobnie jak oryginał, chodź jak zwykle będę się czepiał szczegółów takich jak źle ogradowane otwory w których widać ostre małe grady.
Podsumowując nowy zakup, koszt około 80zł jak wspomniałem wcześniej już nigdy więcej go nie wymienię bo będzie mi wietrzny, koszt standardowego wykonanego z ZnAl to jakieś 60zł ??? i za kilka lat i tak będę musiał go wymienić tak więc lepiej dołożyć te kilka groszy i mieć dyfuzor z głowy na naprawdę długi czas.
Nowe raczej nieoryginalne sito nie jest dużym wydatkiem i można je sobie zamówić wraz z dyfuzorem na tej samej stronie www.atp-czesci.pl jego numer katalogowy to 1081063 a cena 5.94zł netto, rozmiar sita jak już wcześniej wspomniałem to 54.5mm.
Sito IMS, szczerze nie mam pojęcia czy będzie pasować. IMS ma rozmiar 55.0 mm więc teoretycznie będzie pasowało do tego shower holdera, niestety nie mam sita IMS a raczej jeszcze nie mam sita IMS :) Więc jak tylko je zakupię to z pewnością się tym podzielę.

Dyfuzor zaraz po montażu, pasuje perfekcyjnie.

Dyfuzor zmontowany, jeszcze tylko sitko i można parzyć świeżą kawę. Jak już mówiłem czas pokarze czy była to dobra inwestycja mimo mniejszego rozmiaru dyfuzora niż ten wymagany przez sito Gaggia Classic.

Keep calm and make coffee

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz